Koncepcja pracy oddziałów przedszkolnych
Priorytetem naszej działalności jest bezpieczeństwo, akceptacja i poszanowanie praw naszych wychowanków. Pragniemy doskonalić jakość pracy oddziałów przedszkolnych poprzez rozpoznawanie potrzeb środowiska oraz poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dziećmi.
Cele i zadania główne:
- zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków dla ich prawidłowego rozwoju odpowiednio do ich potrzeb i możliwości przedszkola
- organizowanie procesu kształcenia zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój każdego wychowanka w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole
- wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi
- tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi i otaczającego go świata, na różnych płaszczyznach jego działalności
- wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka, współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych
- wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli
- stworzenie sprawnego, skutecznego systemu zarządzania placówką
- zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia, gwarantującego właściwą realizację zadań placówki
- dbanie o pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku
W naszej szkole
Dolnośląska szkoła liderem pro-jakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów
z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji, zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych – podnoszenie jakości procesu kształcenia, wspieranie indywidualnych zainteresowań i zdolności każdego ucznia ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności kluczowych poprzez realizację programów rozwojowych na zajęciach pozalekcyjnych
i pozaszkolnych, a także wdrażanie przyjętych rozwiązań do praktyki szkolnej.
Realizacja szkolnych programów rozwojowych obejmuje szereg działań:
- koło matematyczne
- koło przyrodników
- zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki
- zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z przyrody
- wyjazdy do MultiCentrum w Jaworze
- wycieczki dydaktyczne na terenie Dolnego Śląska
- opieka pedagogiczno-psychologiczna tutora